Ben jij een familiedier? Wij wel! Doe mee en nomineer andere familiedieren. Organisaties die snappen dat families best voorrang mogen krijgen. Want hoe meer er zijn, des te leuker het wordt.
Je kent dat wel. Je gaat een dagje naar de meubelboulevard en je blijkt niet de enige. Ah! Daar is nog een krap plekje vrij in de parkeergarage. Eenmaal geparkeerd heb je alleen geen idee hoe je de maxi-cosi uit de auto krijgt. Dan die baby maar los op de arm en afwachten hoe lang jullie dat beiden volhouden.
Of deze: als moderne vader heb je heus wel (eens) een papa-dag. Misschien verafschuw je het woord, maar de dag zelf is groot genieten. Totdat je ergens koffie gaat drinken en je new born enorm begint te stinken. Op naar het aankleedkussen. Dat is er wel, maar alleen in het vrouwentoilet. Wat nu?
Nog zo een. Met je goeie gedrag ga je een dagje naar die grote speeltuin in de buurt. Eenmaal aangekomen moet je niet alleen voor de kinderen betalen, maar ook voor jezelf. Pardon? Gaan wij ook van de glijbaan? Pas ik überhaupt nog in die wip?
Kan dat nou niet anders?
Absoluut. Bedrijven en organisaties kunnen zich onderscheiden door hier alert op te zijn. Door te snappen dat families best voorrang mogen krijgen. Zo zijn er supermarkten die speciale parkeerplaatsen reserveren voor ouders met (kleine) kinderen. Of restaurants die een hoekje inrichten met wat speelgoed voor de kinderen. Soms zelfs met een oppasmeisje of jongen erbij. En musea waar de kinderen gratis naar binnen mogen.
Ken jij een bedrijf die op welke manier dan ook de rode loper uitlegt voor families? Nomineer dat bedrijf of die persoon voor het keurmerk Familiedier; een initiatief van de BV Familie in samenwerking met Wij. En maak kans op een dagje uit met de hele familie!
Wat zijn de regels?
1 De organisatie of initiatief moet net een stapje meer hebben gedaan dan wat je van hen mag verwachten om het voor families makkelijker, leuker of beter te maken. Hieronder vallen ook activiteiten onder die vernieuwd of tegendraads zijn.
2 Er mag geen commercieel belang verbonden zijn aan de activiteit. Hierbij kan je denken aan promotie, marketing of aanbiedingen.
3. Het initiatief of de organisatie moet worden aangedragen door een familie. Dit kan door een mail te sturen met waarom dit bedrijf/ initiatief het keurmerk Familiedier verdient.
Stuur ons een mail met jouw nominatie.